Vislow Resort, Wisła

1. Domovská stránka
  2. Gdzie na spacer z psem
01 září 2022
Proponowane przez nas trasy z psem są jedynie namiastką możliwości, które oferuje Wisła. Chcieliśmy dla was zaprezentować 3 trasy o bardzo różnym stopniu trudności i długości, trasy wśród których znajdziecie coś na krótki spacer do godzinki, ale także całodzienną górską wyprawę do źródeł królowej polskich rzek, rzeki Wisły.
Trasa nr 1 – 3 km MAŁA ZAPORA

Idealna trasa na codzienne spacery, której pokonanie zajmie nam do godzinki.

Pobliska trasa wiodąca wzdłuż tzw. małej zapory, prowadząca głównie szutrową drogą oraz leśnym duktem. Na trasie strome podejście w górę żeby dotrzeć do leśnego duktu. Na końcu trasy schodzimy stromo w dół leśnym, czarnym szlakiem żeby znaleźć się na asfaltowej drodze na ul. Sportowej, na końcu której skręcimy w prawo i znajdziemy się ponownie w VISLOW Resort.

Trasa nr 2 – 7 km CIEŃKÓW

Trasa, której pokonanie bez dłuższych postojów zajmie nam do dwóch godzin.

Trasa obfitująca w piękne widoki na gronie Beskidu Śląskiego. Jest to trasa górska, która choć nie jest bardzo wymagająca pozwoli nam oraz naszemu pupilowi trochę się zmęczyć. Po drodze będziemy mijać dwie karczmy, w których możemy odpocząć oraz się posilić. Za drugą karczmą skręcamy w prawo na drogę asfaltową na Czarne i cały czas trzymamy się prawej strony, po lewej stronie najpierw będziemy mieli potok Biała Wisełka, a następnie zaporę w Wiśle Czarnem wraz z tarasem widokowym z którego roztacza się przepiękny widok na tzw. Jezioro Czerniańskie, po dojściu do deptaka nad zaporą mijamy go po lewej stronie i kierujemy się na leśną ścieżkę, którą dotrzemy do Nadleśmictwa Wisła, z którego już asfaltem, a później chodnikiem dotrzemy wprost do VISLOW Resort.

Trasa nr 3 – 26 km BARANIA GÓRA

Trasa dla zaawansowanych - zarówno właścicieli jak i pupili. Pokonanie zajmie cały dzień.

Należy pamiętać, że Barania Góra znajduje się na wysokości 1220 m. n.p.m i mimo że w dolinie jest ciepło, w górze morze być zimno i bardzo wietrznie.

Baranią górę można zdobywać na różne sposoby, jednak proponowana przez nas trasa wiedzie na granicy rezerwatu i tylko na tej trasie dozwolone są psy. Trasa jest trudna i wymagająca, jest to jedyna tak widokowa trasa na Baranią Górę gdzie wspinając się możemy podziwiać jej majestat, jednocześnie  jest najdłuższą trasą wyjściową.

Wyjście rozpoczynamy żółtym szlakiem na Cieńków, którym będziemy wędrowali aż 11 km do Zielonego Kopca, następnie zielonym szlakiem na Baranią Górę, z Baraniej Góry również szlakiem zielonym (do którego dołącza także czerwony) do polany Przysłop ze schroniskiem. Zejście ze schroniska szlakiem czerwonym. Mamy tutaj dwie możliwości, wędrować cały czas czerwonym aż do Kubalonki lub w momencie dojścia do asfaltu wybrać drogę asfaltową (na naszej mapce przedstawimy opcję z zejściem asfaltem ponieważ jest krótsza o ok. 3 km) dochodzimy do rozwidlenia dróg i kierujemy się w dół wprost do Zameczku Prezydenta i cały czas asfaltem aż do VISLOW Resort.

Mamy nadzieję, że wybraliście coś dla siebie i będziecie zadowoleni z przebytej wędrówki lub spaceru.
mobile nav bg
background
Při poskytování služeb nám pomáhají COOKIES.

Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více v Oznámení o ochraně osobních údajů.