Vislow Resort, Wisła

Vislow Resort, Wisła
Wiosenna pielęgnacja - czyli jak zadbać o skórę po zimie?

Wiosenna pielęgnacja - czyli jak zadbać o skórę po zimie?

  1. Domov
  2. Wiosenna pielęgnacja - czyli jak zadbać o skórę po zimie?
29 březen 2022

Wraz z nadejściem marca, wszyscy zastanawiamy się nad jednym: kiedy przyjdzie ta wiosna? Z utęsknieniem wypatrujemy pierwszych, ciepłych promieni słonecznych i z wielką niecierpliwością zaglądamy do szafy na lekki płaszczyk i trampki. W oczekiwaniu na wiosnę, warto dokładniej przyjrzeć się naszej skórze, czego potrzebuje?  Jak ją zregenerować po zimie? Co zrobić, żeby wiosnę przywitać promienną i zdrową cerą? Postaram się na te i inne pytania odpowiedzieć w dalszej części tego wpisu.

Skóra po zimie woła o pomoc?

Zima daje się naszej skórze mocno we znaki. Mróz, wiatr, śnieg, deszcz, suche powietrze w mieszkaniach i domach, dieta uboższa w owoce i warzywa, mniej aktywności na świeżym powietrzu – to wszystko negatywnie wpływa na jej kondycję. I chociaż przez kilka zimowych miesięcy skóra może nie zdradzać oznak przesuszenia, podrażnienia, czy osłabienia bariery ochronnej, to właśnie teraz, gdy zaczyna się przedwiośnie, możesz zauważyć, w jak słabej jest kondycji. Na szczęście możesz szybko temu zaradzić i przy odrobinie zaangażowania pomóc odzyskać skórze świeży i promienny wygląd.

Krok 1. Oczyszczanie i złuszczanie.

Nie zapominajmy o tym, że nasza skóra 1-2x w tygodniu powinna być złuszczana, z racji tego że po zimie jej bariera ochronna  może być osłabiona przez co staje się  wrażliwsza, z większą skłonnością do podrażnień - to decydujmy się na peelingi enzymatyczne (z papainą, bromelainą, arbutyną, z zielonych jabłek, mango). Efekt? Skóra wygładzona, gładsza, pory oczyszczone, dzięki czemu skóra wygląda na promienną i dotlenioną.
W związku z tym, że peelingów nie stosuje się codziennie, podstawowym zabiegiem pielęgnacyjnym skóry musi być jej łagodne oczyszczanie. Bo to oczyszczanie i nawilżanie mają największy wpływ na wygląd i kondycję Twojej skóry!

Krok 2. Nawilżanie i odżywianie.

Teraz Twoja skóra najbardziej  potrzebuje silnych antyoksydantów. Wśród antyoksydantów stosowanych w kosmetyce wyróżnia się wyciągi roślinne bogate w polifenole (np. z zielonej herbaty, borówki, owoców leśnych), karotenoidy (np. likopen). Jednak najbardziej popularnymi antyoksydantami i jednocześnie jednymi z najbardziej skutecznych są witaminy: A, E i C. Wybierając krem do twarzy zwróć uwagę na jego formułę. Powinna być lekka, bo przez całą zimę aplikowałaś na skórę tłuste i ciężkie kosmetyki. Teraz zdecydowanie czas na coś lżejszego, ale jednocześnie nadal intensywnie nawilżającego. Mogą to być kremy na bazie olejów i ekstraktów roślinnych zawierające kwas hialuronowy, które nie tylko zadbają o nawilżenie skóry, ale też ją odżywią, pomogą zregenerować i zapewnią ochronę przed działaniem czynników zewnętrznych. Idealnie, gdy w składzie takiego kremu znajdzie się też filtr ochronny. O odżywienie i rozświetlenie skóry, przywrócenie jej świeżości i blasku zadbaj stosując odżywcze serum do twarzy. Wybierz takie, które będzie miało w składzie witaminę C, albo składniki, które są jej źródłem. Nakładaj serum na skórę codziennie, bo to dla niej prawdziwy zastrzyk składników odżywczych!

Krok 3. Regeneracja.

Kolejnym ważnym krokiem to zastosowanie maseczki, która powinna być stałym elementem pielęgnacji każdej skóry, a w szczególności cery problematycznej. Naturalne, delikatne, a przy tym intensywnie oczyszczające i odżywiające działanie maseczek potrafi przynieść prawdziwe ukojenie zmęczonej twarzy, zregenerować ją czy rozświetlić. Ich dużą zaletą jest szybkość działania – efekty widoczne są praktycznie od razu, już po pierwszej aplikacji. Dostarczają cenne witaminy, składniki nawilżające i sprzyjają odbudowie naturalnej bariery ochronnej. Koją, łagodzą, odświeżają. Są niezastąpione i idealnie by było, żebyś stosowała je minimum 1-2 razy w tygodniu.
Jaką maseczkę wybrać? Na pewno taką, która bazuje na naturalnych składnikach roślinnych. Idealna będzie też maseczka z kwasem hialuronowym, aloesem, mocznikiem, witaminami C i E, alantoiną i panthenolem. Świetne efekty możesz osiągnąć wybierając maseczki algowe i maseczki w płachcie.

Krok 4. Lekki makijaż

Wiosna to doskonały czas na to, aby odświeżyć swoją kosmetyczkę. Zrezygnuj z ciężkich fluidów, napakowanych silikonami, które obciążają skórę i zatykają pory. Wybieraj odcień odrobinę jaśniejszy do Twojego naturalnego koloru skóry, natomiast róż czy bronzer pięknie podkreśli Twoje rysy. Taki lekki makijaż wykonasz stosując na przykład kosmetyki mineralne do makijażu. Główne zalety takiego makijażu? Naturalny wygląd skóry, brak jej obciążenia, brak szkodliwych składników, trwałość i perfekcyjny wygląd przez cały dzień. Makijaż mineralny nie zatyka też porów, łagodzi stany zapalne i chroni skórę przed niekorzystnym działaniem promieniowania UV. Doskonałym rozwiązaniem będą również kremy BB. Jego zadaniem jest bowiem nawilżyć skórę, ujednolicić jej koloryt, ochronić ją przed szkodliwym wpływem promieni UV, skorygować niedoskonałości i rozświetlić cerę.

Krok 5. Wiosenny detoks.

Na koniec pozostał nam chyba najważniejszy krok. Czas na porządek w naszym organizmie. Pamiętaj, że detoks, który ma Ci pomóc w odzyskaniu energii po zimie, a skórze przywrócić świeżość i blask nie ma nic wspólnego z głodówką. To metoda oczyszczania organizmu polegająca na spożywaniu odpowiednio dobranych i bogatych w witaminy i substancje mineralne posiłków i napojów. Należy zrezygnować z używek, kawy - w zamian wybierz napary ziołowe lub po prostu wodę z cytryną i miodem. Postaw na ruch! Ruch na świeżym powietrzu pobudza organizm do detoksu. Szybki marsz, jogging, czy nawet joga poprawią krążenie oraz przyspieszą przemianę materii. Twoja skóra zyska zdrowy koloryt, a ciało zacznie lepiej współpracować z dietą. Tylko dobrze dotleniony organizm potrafi oczyścić się z toksyn oraz skorzystać z wartości odżywczych dostarczanych mu na talerzu.

Powodzenia!

mobile nav bg
Při poskytování služeb nám pomáhají COOKIES.

Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více v Oznámení o ochraně osobních údajů.

ROZUMÍM